Fins i tot Polònia manipula

Altres vegades m’he queixat sobre el sectarisme els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, de TV3 i Catalunya Ràdio, per entendre’ns, i soc conscient que em faig pessat amb el tema, però és que em subleva que des dels mitjans públics s’actui de forma tan sesgada.

El Polònia d’ahir va ser un nou exemple del que dic: havien de parlar del cas Millet, òbviament, i no cal tenir molta imaginació per pensar que l’ocasió era propícia per fer aparèixer cantant en Mas, l’Oriol Pujol, en Duran i algú més, ja que la Fundació Trias Fargas va rebre una morterada (630.000,00 €, dels que per cert només té declarats tres-cents mil, pel que sembla) per, teòricament, fomentar el cant. Però no, van fer un parell de gags, un amb un cor cantant i qualificant en Millet de pàjaru (que ho és, però no crec que sigui l’únic), l’altre amb el fals Mikimoto explicant els moviments dels diners entre Generalitat i Millet, però en tot dos casos van deixar caure que Millet (o la Fundació Orfeó Català) havia donat diners a fundacions i partits polítics, així en general, quan l’única fundació depenent d’un partit polític que se sap del cert que ha rebut diners ha estat la de Convergència, i no n’ha rebut precísament pocs.

Es pot ser més sectari? Engegar el ventilador per escampar la merda entre tots els partits quan, en aquest cas, el partit implicat te noms i cognoms, es fer país? O per la pàtria, tal com ells l’entenen, tot val, inclús la manipulació més grollera?

En fi, que ahir, suposo que perquè ningú pogués relacionar-ho de forma subconscient, al programa ni tan sols van aparèixer ni Mas, ni Pujol, ni Durán … i crec que deu ser el primer programa en que això passa. Això sí, van aprofitar, sense que vingués a to de res, per dir que l’alcalde de Barcelona viu a la lluna, així com qui no vol la cosa.

Quina gràcia!

Esta entrada fue publicada en Política y etiquetada , , . Guarda el enlace permanente.

5 Respuestas a Fins i tot Polònia manipula

  1. Afontcu dijo:

    Podríem parlar de l’entrevista del Fuentes al Colom. Per compensar una mica, vull dir.

  2. Albert dijo:

    Quina gràcia, sort que sou vosaltres qui controleu tots els mitjans… i no pateixis home, al Matí de Catalunya Ràdio ja s’encarreguen d’escampar el que no escampa el Polònia.

    I d’altra banda, hi posaries la mà al foc que ningú més ha rebut diners? I si tant dolent és, perquè no actua la Generalitat i la Fiscalia contra aquesta fundació?

  3. Fa gràcia que vosaltres parleu de sectarisme als mitjans de comunicació, vosaltres els que heu fet fora a la crosta nacionalista per posar els vostres amics i messells pseudoperiodistes de l’estil del Manel Fuentes.

    Per cert, no tens res a dir sobre el finançament de la Fundació Rafael Campalans? Sí, sí vull dir aquella Fundació vinculada al PSC que es financia en un 88% amb diner públic. Diner públic provinent de administracions i institucions amigues, és a dir, en mans dels socialistes. És això també moral i ètic?

    Salut!

    • Manuel dijo:

      Albert, és la teva opinió, però si realment penses que controlem tots els mitjans, és que tenim una percepció diferent de la realitat. Per mí, els mitjans públics catalans diuen ara, més o menys, el mateix que quan governava CiU.

      I posar la mà al foc, només la poso per la gent que conec (i el meu partit la poso per molts). El que en cap cas em sembla de rebut és dir, quan s’enxampa algú en una situació diguem-ne incorrecta, que tothom fa el mateix. T’asseguro que si el PSC o la Fundació Campalans o algú vinculat hagués rebut diners de la Fundació Palau de la Música o de l’Orfeó Català, seria igual de criticable per mí. Però qui ha rebut aquests diners, i molts, ha estat la Fundació Trias Fargas.

  4. Manuel dijo:

    Salvador, jo personalment crec que hi ha més d’un periodista que es mereixeria ser fora dels mitjans públics catalans per sectari, però jo no mano. Com he dit en el comentari anterior, crec que el to general dels mitjans públics catalans és el mateix des de fa molts anys. I no crec que importi molt que un programa el porti l’Antoni Bassas o el Manel Fuentes, sí els tertulians no canvien (per exemple Xavier Sala Martin).

    Que les fundacions (no només les dels partits polítics, sinó en general) es financien majoritàriament amb diner públic, és quelcom conegut. Pensa que la Fundació Palau de la Música també havia rebut moltes subvencions de governs en mans socialites, començant pel govern de l’Estat, i no és perquè fossin amics, com els fets demostren. En tot cas això es pot posar en qüestió i ser objecte de debat, no hi ha cap problema. Però el que ha passat ara és que una fundació amb un determinat objecte (cultural) ha finançat una altra amb un objecte diferent (polític). I això no té cap defensa. És com si la Fundació del Barça, o la Fundació Carreras, haguessin finançat la Campalans, no tindria cap excusa (però ja t’avanço que això no ha passat).

    Salut!

Los comentarios están cerrados.